Įdėmiai pažvelgę į Renesanso laikotarpio paveikslus galime daug ką sužinoti apie tų laikų šeimas. Kaip dailininkas vaizdavo, kad žmona ištikima vyrui? Kas per keistas daiktas virš jaunavedžių galvos? Kodėl šlapinasi Kupidonas? Ir kam meilužės portretas ant medalio?
2. Šeimininkė ar vergė?
Domenico Ghirlandaio Costanza Caetani Portrait of a member of the Medici family 1488 / 57.2 х 37.5 cm. National Gallery – London. |
Kaip (be įrašo) dailininkas
mums duoda suprasti, kad Costanza yra ištekėjusi? Į kairę nuo žiūrovo vos
matomas pilkas šunelis. Tai labai paplitęs ištikimybės vyrui ženklas.
Tiems, kam nepakanka
šuns, yra tam tikri daiktai ant stalo. Pirmiausia – brangenybės. Trys, ant
suvynioto popieriaus užmauti žiedai ir medalionas. Visa tai buvo vadinama contrados – būsimo vyro dovana nuotakai. Medalionas buvo vadinamas pendetta di moglianza
(santuokos medalionu) ir užsidedamas tik ;per vestuves. Kartais jis būdavo
perkamas, o kartais – išsinuomojamas.
Bet labiausiai
netikėtas ir įdomiausias dalykas – adata, smeigtukai ir antpirštis. Dokumentai Visa
tai – jaunikio dovana. Išlikę dokumentai byloja, kad tokios dovanos buvo labai
paplitusios. Jei žiedai ir medalionas puošė nuotaką ir simbolizavo tai, kaip
jaunikis ją vertina, tai siuvimo reikmenys buvo užuomina apie tai, kas dera
moteriai, kad jos veiklos sfera – namai ir ūkis.
Tačiau šie nuolankūs
daiktai nedera su savimi pasitikinčia Costanza. Vienu rankos judesiu ji gali
nušluoti nuo stalo visus šiuos niekniekius ir įtvirtinti savo valią. Tuo galima
tikėti arba ne.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą